Vilkår og betingelser
Forretningsbetingelser
1.1 Disse betingelser udgør hele aftalen der er indgået mellem AjourAds og Kunden med undtagelse af andre betingelser, som er indgået på skrift mellem AjourAds og Kunden. Aftalen er underlagt dansk ret.
1.2 Kontrakten anses for at være accepteret når Kunden udsteder en skriftlig accept af et tilbud.
1.3 Tilbud givet af AjourAds er kun gyldigt i en periode på 14 dage fra udstedelsesdatoen.
1.4 Alle meddelelser vedrørende accept af kontrakt, opsigelse m.m. skal ske skriftligt via e-mail.
1.5 AjourAds forbeholder sig retten til at foretage ændringer i kontrakten, som dog skal varsles til Kunden på skrift og træder først i kraft, når Kunden har accepteret disse på skrift.
1.6 Kunden gøres opmærksom på, at:
a) AjourAds er hverken Google eller Google Ads og er derfor en separat enhed fra Google.
b) Kundens Google Ads-konti som AjourAds arbejder på, forbliver Kundens ejendom, også efter endt samarbejde.
2. Virksomhedsforpligtelser og garantier
2.1 AjourAds garanterer at levere ydelserne omhyggeligt, grundigt og omsorgsfuldt med kompetencer som fremgår af virksomhedens kvalitetsstandard i forhold til opgaven.
2.2 AjourAds vil bestræbe sig på at hjælpe Kunden med at opnå deres online annonceringsmål via optimering af kampagner samt at yde rådgivning. Medmindre andet er angivet i aftalen, garanterer AjourAds ikke nogen specifik ydeevne for annonceringen på Google Ads (herunder, men ikke begrænset til, ROAS eller CPA).
2.3 AjourAds har ret til at bruge et koncernselskab eller andre underleverandører til levering af ydelserne, forudsat at AjourAds altid forbliver ansvarlig over for Kunden i forhold til udførelsen af ydelserne.
3. Kundes forpligtelser og misligholdelse
3.1 Kunden forventes at være til rådighed ved behov for informationer eller materialer som er krævende for udførelse af ydelserne. I tilfælde af deadlines bør Kunden kunne svare i tilstrækkelig tid. Kunden er alene ansvarlig for at sikre nøjagtigheden af alle oplysninger, der leveres til AjourAds og at Kundens kontaktpersoner, der hjælper med udførelsen af en ydelse, har de nødvendige færdigheder og tilladelser.
3.2 Kunden er forpligtet til, så hurtigt som muligt og inden for den aftalte frist, at kommentere og godkende materialer sendt fra AjourAds, herunder, og ikke begrænset til, annoncekopi, søgeord, budgetter og målretning indsendt af AjourAds.
3.3 Kunden er forpligtet til straks at underrette AjourAds om ændringer af domænenavne, ændring af landingssider og andet der kan påvirke ydelserne, der leveres af AjourAds.
3.4 AjourAds holdes ikke ansvarlig ved tilfælde af ændringer foretaget på Google Ads som Kunden eller en tredjepart foretager uden AjourAds involvering.
4. Priser
4.1 Gebyrerne som opstår under et samarbejde, er generelt opdelt i opsætningsgebyr, håndteringsgebyr og annonceforbrug. Opsætningsgebyrer er engangsbetaling som dækker opsætning af kampagner eller andre tjenester. Håndteringsgebyr dækker over AjourAds ydelser efter opsætningen, hvilket inkluderer men er ikke begrænset til, optimering af kampagner, rapportering, konsultation, udvide kontoen med nye tiltag m.m. Annonceforbrug består af prisen for annonceklik, hvilket betales direkte til Google og bliver ikke faktureret af AjourAds.
4.2 Alle priser og omkostningsestimater er ekskl. moms, medmindre andet er angivet.
4.3 De normale betalingsbetingelser er netto 8 dage og vil altid fremgå af dem fremsendte faktura. Den første faktura udstedes efter udarbejdelse af ydelsen er påbegyndt. Herefter faktureres Kunden pr. den forudgående kalendermåned.
4.4 AjourAds forbeholder sig retten til at opkræve et rykkergebyr på 100 DKK per rykkerskrivelse ved forsinkede betalinger, jf. renteloven. Der kan højest opkræves rykkergebyr tre gange på samme ydelse.
4.5 Alle priser for AjourAds ydelser er faste, de oplyses på forhånd og aftales skriftligt ved aftalens indgåelse. Priser kan enten forekomme som faste månedlige priser, engangsbetalinger, på timebasis eller priser som følger performancebaserede modeller.
4.6 AjourAds håndteringsgebyr er en separat tjeneste fra klikpriserne, som Google Ads opkræver. AjourAds er ikke ansvarlig for ethvert beløb, som Google Ads opkræver Kunden efter opsigelse af kontrakten. Ønsker Kunden at stoppe annonceringen efter endt samarbejde, skal AjourAds underrettes herom skriftligt. Alternativt har Kunden direkte adgang til deres egen Google Ads-konto hvor Kunden selv kan gøre dette.
5. Forsinkelser og klager
5.1 I tilfælde af at Kunden beviser, at ydelserne er forsinkede eller ikke i overensstemmelse med kontrakten, er Kunden berettiget til at ophæve kontrakten med øjeblikkelig virkning. AjourAds er forpligtet til at afhjælpe eller levere på ny uden unødig forsinkelse eller merpris i tilfælde af, at ydelserne er manglende eller udført med en middelmådig indsats.
5.2 Klager vedrørende forsinkelser eller misligholdelse af Kontrakten skal indgives umiddelbart efter det tidspunkt, hvor Kunden blev eller burde være blevet opmærksom på manglen. Hvis Kunden ikke bringer manglen (medmindre det i sig selv er umuligt at konstatere inden for en sådan periode) til AjourAds opmærksomhed inden for 14 hverdage, anses Kunden for at have accepteret ydelserne og har ikke ret til at retsforfølge AjourAds baseret på forsinkelser eller misligholdelse af kontrakten. Kunden vil være begrænset til annullering af kontrakten og AjourAds eneste ansvar er at tilbagebetale betalinger for ydelser, der ikke er i overensstemmelse med kontrakten, med forbehold for begrænsninger, der er beskrevet i afsnittet nedenfor.
6. Ansvar
6.1 Ved tilfælde af misligholdelse af forpligtelser, er den anden part berettiget til at opsige kontrakten med øjeblikkelig virkning.
6.2 AjourAds er ansvarlig for ethvert tab som Kunden har pådraget sig som følge af uagtsom adfærd. Erstatning for et tab er begrænset til et beløb tilsvarende de seneste tre faktureringer for den pågældende ydelse.
6.3 AjourAds vil på intet tidspunkt have adgang til Kundens backend hjemmeside og er derfor ikke ansvarlig for nedetider på hverken Kundens hjemmeside eller tekniske problemer på Google Ads eller andet tredjepartssoftware. AjourAds skal tilbyde support ved at yde en rimelig indsats for at hjælpe med at mindske besværligheder, hvis Kunden anmoder herom. Opgaver, der er forbundet med andet end de specificerede ydelser i kontakten kan faktureres til Kunden separat alt efter virksomhedens satser, dog skal Kunden informeres om dette inden udførelse af opgaven påbegyndes.
6.4 AjourAds kan ikke holdes ansvarlig for klik, der fører til fjernet eller flyttet webindhold, såsom links der resulterer i HTTP 404 fejlkoder.
6.5 Hvis Kunden ikke implementerer dele af eller alle AjourAds anbefalinger eller forslag, er AjourAds ikke ansvarligt for mangel på succes, såfremt forslagene er af væsentlig betydning.
7. Kontraktperiode og opsigelse
7.1 Kontrakten fornyes automatisk med en yderligere periode på en måned i slutningen af hver måned, medmindre og indtil en af parterne meddeler den anden part om en opsigelse af kontrakten.
7.2 Ved kontraktopsigelse af AjourAds, bliver Kunden varslet på skrift og faktureret for løbende måned hvorefter kontrakten ophæves.
7.3 Kunden kan til enhver tid opsige kontrakten på skrift. Kunden vil faktureres for løbende måned hvorefter kontrakten ophæves.
7.4 Kunden har 14 dages fortrydelsesret efter indgåelse af aftale, eller 7 dage efter opsætning af kampagner til gennemgang af leveringen. Kunden faktureres ikke ved brug af fortrydelsesretten.
7.5 Begge parter kan opsige aftalen med øjeblikkelig virkning i tilfælde af, at den anden part væsentligt misligholder sine forpligtelser i henhold til aftalen.
7.6 AjourAds har, ud over alle andre rettigheder i henhold til disse betingelser, ret til at ophæve kontrakten med øjeblikkelig virkning i tilfælde af manglende betalinger på mere end 30 dage.
7.7 Ved opsigelse, uanset af hvilken grund, er parterne forpligtede til at returnere alt materiale modtaget fra den anden part i henhold til kontrakten uden unødig forsinkelse.
8. Fortrolighed
8.1 I løbet af kontraktens løbetid og en efterfølgende periode på 5 år fra opsigelsen heraf, skal Kunden ikke videregive informationer til nogen tredjepart vedrørende AjourAds priser eller fremgangsmetode til levering af ydelser.
8.2 I løbet af kontraktens løbetid og en efterfølgende periode på 5 år fra opsigelsen heraf, skal Kundens oplysninger og interesser behandles fortroligt af AjourAds og ikke videregives til nogen tredjepart.