Kampagner der konverterer

Boost konverteringerne med Google Ads

Al trafik er ikke ens. Vores kampagner opsættes og optimeres med henblik på at få annoncevisninger ved de rette søgninger, som resulterer i konverteringer.
Se dokumenterede resultater med det samme

Modsat SEO, kan du med betalt annoncering få eksponering på første side på Google, så snart det er opsat. Analytics data danner desuden grundlag for bedre performance-analyser og skaber overblik over muligheder såvel som svagheder.

Målstyrede og datadrevede kampagner

Alle kampagner opsættes med henblik på at være måldrevne, databaserede og højkonverterende. Du definerer sporbare målsætninger, og vi høster kampagner med fordelagtige afkast.

Værdifuld trafik som øger konverteringsraten

Det er en fordel, at der ikke betales for eksponeringer, men kun pr. klik. Det essentielle er, at allokere budgettet til de mest effektive søgeord og kampagnetyper. Lav trafik med mange konverteringer overlister meget trafik med få konverteringer.

Gør Google Ads til en investering, ikke en udgift

Formindsk annoncekroner uden at gå på kompromis med konverteringer ved strategisk strukturering af kampagner. Opnå profitable kampagner ved at drive relevant trafik, øge konverteringsraten samt formindske omkostningerne.

Ekspertiseområder

Overlist konkurrenterne
på disse områder

Omsæt indsigt til handling

Google Analytics kan give indsigt i brugsadfærden mellem et klik og en konvertering. Hvis besøgende ikke konvertere, så kan Google Analytics give en forklaring på, hvorfor dette er til tilfældet.

Søgeord som ikke konvertere bør analyseres nærmere inden de pauseres. Søgeord med længere sessionsvarigheder eller med flere sider pr. session men som ingen konverteringer har, kan indikere, at brugeren har svært ved at finde frem til det ønskede. En løsning kan her være en anden landingsside, andre undersidelinks, at tjekke enheder da det f.eks. kan være mobilbrugere alene der trækker performance ned m.m.

Mere data og bedre overblik med Analytics

Rapporter i Google Analytics giver en samlet statisk på, hvordan f.eks. landingssider fungerer på tværs af alle annoncegrupper. Det er i Analytics meget hurtigere og enklere, at identificere sider med høje og lave sessionsvarighed, afvisningsprocent, m.m. sammenlignet med Google Ads brugerfladen, hvor ens data er splittet. På Google Analytics kan man gøre brug af visningsfiltre for at fjerne UTM parametre fra links for at samle al eksisterende data over hver landingsside.

Tips i korte træk
  •  Overvej at tilføje værdier på opsatte mål hvis målene ikke giver ens fortjeneste. 
  •  Opsæt alarmer og overvågning for at undgå længere perioder hvor tracking ikke virker.
  •  Ekskluder virksomhedens IP-adresser så trafik herfra ikke medtages i rapporter.
  •  Tilføj betalingsgateways til henvisningsekskluderinger så konverteringer tildeles korrekt i Analytics.
  •  Brug Site Search til at se søgninger foretaget på hjemmesiden. Brug dette til at høste nye søgeord på Google Ads.
  •  Opret segmenter over personer, som ikke konverterede og undersøg, om der er gengivne brugsadfærd som kan udbedres.

Få konverteringer fra endnu ikke-konverterede brugere

Med retargeting kan man konvertere interesse til salg. Hvis nogen forlader hjemmesiden ved indkøbskurven, kan man øge sandsynligheden for, at disse vender tilbage og fuldføre et køb ved at lokke dem tilbage via retargeting ved eksempelvis at tilbyde dem en kuponkode. Et bonustip som virker utrolig godt er, at tilføje en tidsfrist til kuponkoden så kunder får fornemmelsen af en ekstra god handel hvis de slår til med det samme.

Segmentér brugere for målretning og analysering

Som udgangspunkt kan man opdele segmenter i købere og ikke-købere. Eksisterende kunder kan få annoncer tilpasset ud fra deres købshistorik og evt. særrabat på deres næste køb. På den måde kan retargeting også øge antallet af tilbagevende kunder.

Ved at målrette besøgende med en sessionsvarighed der svarer til gennemsnittet af, hvor lang tid det tager en bruger at konvertere, kan man sikre at ramme allerede engagerede brugere. Hvis det i gennemsnit tager tre minutter at konvertere, kan man målrette brugere med en sessionsvarighed på over to minutter, men som ikke konverterede.

Tips i korte træk
  •  Sæt en frekvensbegrænsning for at indstille et max. antal eksponeringer pr. bruger.
  •  Opret lister over irrelevante brugere til ekskludering. F.eks. alle som forlod siden efter kort tid.
  •  Gør brug af indholdsekskludering for at undgå annoncering på irrelevante hjemmesider såsom parkerede domæner.
  •  Overvej at ekskludere mobil apps og spil helt. De kan suge meget af budgettet uden at konvertere.
  •  Indfør individuelle bud på målgruppelister efter performance og afkast.
  •  Test forskellige budskaber af til de enkelte målgruppelister, kategorier, køn m.m.

Boost og kontroller produktvisninger

For en øget klik- og konverteringsrate, bør man øge synligheden for topsellers og begrænse produkter, som konvertere mindre godt. Det er her vigtigt, at topsellers gives højere bud for at sikre eksponering. For eksempel kan etiketter også bruges til at markere produkter som er nedsat. Byd disse op og når tilbuddet slutter, kan buddene nemt sættes tilbage som før. Da man med Google Shopping desuden ikke selv tilføjer søgeord, er det vigtigt at løbe søgetermer igennem samt sikre, at de rette produkter vises til de rette søgninger. Ser KPI’erne helt håbløse ud, så kan løsningen være at ekskludere produkter med dårlig performance helt.

Feeds er Google Shoppings rygrad

Google hiver produktinformationer fra ens produktfeed og via GTIN. Ved at optimere ens produktfeed kan man opnå øget relevans i forhold til søgninger og få bedre synlighed på Google samt øget trafik til reducerede omkostninger.

Det kan f.eks. være ved at ændre i produkttitler og beskrivelser. Forskellige produkttitler, billeder m.m. kan man A/B teste i forsøg på at øge klikrate og positioner.

Tips i korte træk
  • Undgå at fjerne produkter fra feedet når de udgår eller bliver er udsolgt. da man mister performance data. Markér dem i stedet for som “ikke på lager”.
  • Hav ét produkt pr. annoncegruppe for optimal håndtering af budgivning, negative søgeord m.m.
  • Byd produkter op ved tilbud og højsæson for at få hive trafik ind hvor konverteringsraten er høj.
  • Inkluder søgetermer i titler og beskrivelser for øget relevans og positionering.
  •  Overvej ISO-strategien hvor generiske søgninger lander i en kampagne mens brand/produkt specifikke søgninger lander i en anden kampagne med højere bud såfremt disse søgninger har højere værdi.

Tæt samspil mellem søgeord og annoncer

Undgå pengespild med negative søgeord

Negative søgeord bør udgøre en vigtig del af ens optimering. Man bør ofte løbe kampagnernes søgetermer igennem da søgeordstyper såsom sætningsmatch og bredt match kan fange irrelevante søgninger. Negativer indsnævrer ens rækkevidde og gør kampagner mere effektive ved at skære irrelevante søgninger fra og reducere spildte annoncekroner. Analytisk set øger negative søgeord ens klikrate, reducere omkostninger og øger samtidig konverteringsraten.

Man kan godt argumentere for, at det mest afgørende for effektive for søgekampagner er ens søgeord og opsætningen af relevante annoncegrupper hertil. Da det er søgeord som udløser annoncevisninger, er et grundigt valg af søgeord og deres tilkobling til annoncer essentiel for enhver konto. Google Keyword Planner er ét af flere værktøjer som kan anvendes til både at finde nye søgeord og få indblik på søgevolumen og trends. Værktøjet er tilgængeligt i Google Ads og er gratis.

Tips i korte træk
  • Adskil kampagner efter søgeordsmatch for bedre overblik og nemmere håndtering.
  • Brug etiketter til at markere vigtige søgeord, sæsonprægede søgeord m.m.
  • Brug søgetermer fra Shopping og brede søgeord til at høste nye søgeord.
  • Søgeord med en kvalitetsscore på under 8/10 bør relativt nemt kunne optimeres.
  • Brug negative søgeord til at ekskludere men også flytte søgetermer fra en annoncegruppe til anden.
  • Hvis et søgeord har en høj CPA eller lav ROAS, så forsøg at forbedre kvalitetsscoren for lavere klikpriser.

A/B tests giver de bedste annoncer

Udvidede tekstannoncer har åbnet dørene op for tre overskrifter og to beskrivelser. Den tredje overskrift og den anden beskrivelse er valgfri. Vi anbefaler, at A/B teste effekten ved brug af alle overskrifter og beskrivelser, da brugen af alle ikke altid virker bedst.

Annonceudvidelser bør som minimum være på konto-niveau, således at alle annoncer gør brug af dem. Det er vigtigt, at ens annonceudvidelser tilføjer noget nyt til ens annoncer og derved ikke gentager information fra tekstannoncer. Undgå overlapning ved enten at tilpasse tekstannoncer eller placere udvidelser i annoncegruppe eller kampagneniveau alt afhængig af kontostruktur.

Øget relevans = højere positioner og lavere klikpriser

Forsøg altid at inkludere annoncegruppens søgeord i tekstannoncer og sørg for, at teksten appellerer til brugerens/søgningens hensigt. Husk på, at øget annoncerelevans giver en højere kvalitetesscore, hvilket medføre til højere positioner til lavere klikpriser.

Undersøg og test om søgeord, som er tilknyttet annoncer, kan forbedres ved brug af alternative landingssider, andre annonceudvidelser eller endda ændringer i hvornår på dagen/ugen annoncerne skal vises.

Tips i korte træk
  •  Tilpas annoncer efter annoncegruppens søgeord. Skab en tæt sammenkobling mellem søgeord og annoncetekst.
  •  Gør brug af annonceudvidelser for at få mere indhold og bedre positionering.
  •  Stop aldrig med at A/B teste adskillige parametre. Hav min. 3 annoncer pr. annoncegruppe men test kun én ting ad gangen for at nå til konklusioner.
  •  Test og tilpas annoncer efter enheder alt afhængig af kampagnemål.
  •  Prøv effekten af keyword insertion af men lad dem ikke fylde for meget i kontoen.
  •  Undgå generisk sprogbrug, fokuser i stedet på dine USPs og udnyt alle tegn.
Vores tilgang

Hvad får du hos AjourAds?

Håndtering af Google Ads kampagner er et endeløst arbejde, der kræver tekniske færdigheder inden for PPC-annoncering og dataanalyse. Her kan du få et indblik i, hvordan vi kan skabe merværdi for din Google Ads-konto.
  • Målstyret og datadrevet tilgang til kampagnestyring.
  • Omfattende søgeordsanalyser og løbende udvidelse heraf.
  • Professionel formidling af tekstannoncer med høj relevans.
  • Tilføje negativer helt ned på annoncegruppe niveau.
  • Forbedringer af Googles kvalitetsresultat.
  • Opsætte og holde annonceudvidelser opdaterede.
  • A/B testning af annoncer, landingssider og bud.
  • Implementering af budgivningsstrategi som er bevist effektiv og løbende optimering af bud.
  • Overvågning af performance og Ad Spend.
  • Skræddersyet kampagnestruktur opsat efter mål og behov.
  • Rapportering af relevante KPI’er samt svagheder og muligheder, både i forhold til Google Ads kampagner men også landingssider.
  • Ingen binding under hele samarbejdet og gratis opsætning af kampagner for at kickstarte annonceringen.
  • Ingen konto sættes på autopilot. Optimering og håndtering af kampagner sker altid regelmæssigt.
  • Altid at opfordre til dialog og åben kommunikation. Sæt dit præg på kampagnerne med egne ønsker og tiltag. Hjælp os til bedre at kunne hjælpe dig.
Ofte stillede spørgsmål
Er der en bindingsperiode på et samarbejde?

Nej, alle aftaler foregår uden binding. Vores kontrakter er månedlige, hvilket vil sige at kunder kun faktureres for løbende måned. Ved opsigelse faktureres kunden udelukkende for løbende måned hvorefter samarbejdet ophøres. Vi ønsker at vise vores værd hver måned og hvis vi ikke skaber vækst eller tilfredsstillende resultater for kunden, så vil vi selv gøre kunden opmærksom på dette.

Hvad er prisen for opsætning og håndtering af Google Ads?

Vores priser aftales individuelt med kunden alt efter behov. Vi skræddersyer vores priser med forbehold for kundens samlede ROI, annoncerings budget og omfang af kampagner således at alle fra mindre start-ups til større virksomheder kan få rimelige og overskuelige priser efter behov.

Vi har en forhåbning om, at kunne skabe et trygt samarbejde for vores kunder. Derfor kræver vi ikke nogen form for forudbetaling, vi har ingen binding og giver tilfredshedsgaranti. Vores priser er konkurrencedygtige og er kunden ikke tilfreds med vores levering af Google Ads resultater, så får kunden ingen faktura fra os.

Garanterer i resultater?

Vi kan ikke garantere nogen form for resultater, og hvis et bureau garantere resultater, så bør man være ekstra påpasselig med dem. Vi kan garantere, at opsætte kampagner efter best practices som har vist sig at være effektive og at vi gør en ekstraordinær indsats for at opnå tilfredsstillende resultater via løbende og omfattende optimering.

Har kunden adgang til Google Ads-kontoen under samarbejdet?

Kunden vil altid have adgang til kontoen. Kontoen tilhører kunden og vi er gæster. Det er kunden, som til enhver tid kan nægte os adgang til kontoen, ikke omvendt. Dog beder vi kunden om, ikke at foretage ændringer uden at tage kontakt til os på forhånd såfremt vi står for håndteringen.

Beholder kunden Google Ads-kontoen med alle kampagner ved endt samarbejde?

Ja, det er altid kunden, der ejer Google Ads-kontoen som vi arbejder på. Betragt os som inviterede gæster som kan smides ud af kontoen når som helst. Vi sletter ikke kampagnerne og det er op til kunden, om disse ønskes pauseres eller ej ved endt samarbejde.

Udforsk mulighederne med en gratis Google Ads analyse

Har du for lav ROAS? Ønsker du flere leads eller øget salg fra dine kampagner?
Få inspiration til, hvordan du tager hul på din annoncering med en Google Ads specialist her.

    Udforsk mulighederne med en gratis Google Ads analyse

    Har du for lav ROAS? Ønsker du flere leads eller øget salg fra dine kampagner?
    Få inspiration til, hvordan du tager hul på din annoncering med en Google Ads specialist her.