Google Ads - FAQ
Ofte stillede spørgsmål
Nej, alle aftaler foregår uden binding. Vores kontrakter er månedlige, hvilket vil sige at kunder kun faktureres for løbende måned. Ved opsigelse faktureres kunden udelukkende for løbende måned hvorefter samarbejdet ophøres. Vi ønsker at vise vores værd hver måned og hvis vi ikke skaber vækst eller tilfredsstillende resultater for kunden, så vil vi selv gøre kunden opmærksom på dette.
Nej, vi har til formål at udvide Google Ads-kontoen regelmæssigt med nye tiltag og dette er inkluderet i den aftalte pris med kunden. Uanset hvor meget vi tilføjer til kontoen, så vil vi ikke kræve merpris.
Kunden vil altid have adgang til kontoen. Kontoen tilhører kunden og vi er gæster. Det er kunden, som til enhver tid kan nægte os adgang til kontoen, ikke omvendt. Dog beder vi kunden om, ikke at foretage ændringer uden at tage kontakt til os på forhånd såfremt vi står for håndteringen.
Ja, det er altid kunden, der ejer Google Ads-kontoen som vi arbejder på. Betragt os som inviterede gæster som kan smides ud af kontoen når som helst. Vi sletter ikke kampagnerne og det er op til kunden, om disse ønskes pauseres eller ej ved endt samarbejde.
Hvis en performance aftale foretrækkes, så kan denne godt sættes i sving. Aftalen kan for eksempel bygge på kundens omsætning fra Google Ads. Det vil aftales individuelt med kunden efter behov og mål, hvor AjourAds på ingen måde vil høste noget af kundens omsætning, uanset vækst. Eftersom vi normalt har en månedlig faktureringscyklus uden binding, så betragter vi vores ydelser tilsvarende en performance baseret aftale på forhånd. Er performance under forventningerne, så kan kunden til hver en tid vinke farvel. Vores faste månedlige priser fungerer mest til kundens fordel.
Alle konti som vi arbejder på, er konti som kunden ejer og har fuld adgang til. Desuden faktureres kunden direkte fra Google for annonceklik, hvilket betyder at vi hverken kan skjule eller tilføje gebyrer da vi ikke betaler regningen fra Google på kundens vegne. Vores faktura for håndtering sendes adskilt og kunden kan således nemt finde rundt i alle betalinger og spore hver krone.
Vores priser aftales individuelt med kunden alt efter behov. Vi skræddersyer vores priser med forbehold for kundens samlede ROI, annoncerings budget og omfang af kampagner således at alle fra mindre start-ups til større virksomheder kan få rimelige og overskuelige priser efter behov.
Vi har en forhåbning om, at kunne skabe et trygt samarbejde for vores kunder. Derfor kræver vi ikke nogen form for forudbetaling, vi har ingen binding og giver tilfredshedsgaranti. Vores priser er konkurrencedygtige og er kunden ikke tilfreds med vores levering af Google Ads resultater, så får kunden ingen faktura fra os.
Vi er skarpe på søgenetværket (Search), Google Shopping, Display, Remarketing og YouTube. Kontakt os endelig og vi tager en dialog omkring dine muligheder og en skræddersyet strategi som passer dine forretningsmål.
Vi udarbejder normalt månedlige rapporter. Hvis anden tidsramme foretrækkes, kan dette aftales. Vores rapporter er ikke for tekniske og er overskuelige. De hjælper med at skære igennem de store mængder af data ved at resumere, hvordan kampagnerne klarer sig. Vi fremhæver områder som er mindre gode med anbefalinger til nye tiltag. Al rapportering er inkluderet i vores faste håndteringspris, da det betragtes som en effektiv måde at føre status på.
Vi kan ikke garanterer nogle form for resultater, og hvis et bureau garantere resultater, så bør man være ekstra påpasselig med dem. Vi kan dog garantere, at opsætte kampagner efter best practices som har vist sig at være effektive og at vi gør en ekstraordinær indsats for at opnå tilfredsstillende resultater via løbende og omfattende optimering.
Som udgangspunkt har Google ikke et minimumskrav på budget. Har man har et månedligt budget på 1000 kr. til annonceklik, så kan det ofte ikke betale sig med et bureau, da bureauet også tager en pris for opsætning og håndtering. Spørgsmålet bør derfor sættes i relation til kundens afkast efter omkostninger til både Google og bureau er dækket. For et mere aktuelt svar, anbefaler vi en skræddersyet strategi sammensat ud fra behov og forretningsmål. En god start er en gratis revision af din nuværende Google Ads-konto, hvilket giver et mere aktuelt og detaljeret svar.
Vi oplever ofte, at bureauer opsætter kampagner og efter noget tid, lader de dem køre af sig selv uden væsentlige ændringer. Vi har kun engagerede Google Ads eksperter som inderligt stræber efter at levere resultater som løfter kundens omsætning og bundlinje. Alt efter volumen af trafik og strategi, så udfører vi daglige, ugentlige og månedlige opgaver på kontoen. Det kan både være optimering af nuværende kampagner eller oprettelse af nye. Vi efterlader aldrig en konto på autopilot.
Send os dine spørgsmål
Fandt du ikke svar? Spørg os her!
Nyttige links
Bliv guidet videre
Google Ads
Læs mere om hvordan annoncering med Google Ads virker og hvilke muligheder det bringer.
Gratis opsætning
Tøver du med at komme i gang med Google Ads? Få en gratis og uforpligtende opsætning af dine kampagner her.
Kontakt os
Ring os op på +45 52 42 52 53 eller skriv til os via kontaktformularen og vi hjælper dig videre.